• RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Heading 1 Here:Enter the heading 1 description here.Go to blogger edit html,find these words and replace it with your own description ...
  • Heading 2 Here:Enter the heading 2 description here.Go to blogger edit html,find these words and replace it with your own description ...
  • Heading 3 Here:Enter the heading 3 description here.Go to blogger edit html,find these words and replace it with your own description ...
  • Heading 4 Here:Enter the heading 4 description here.Go to blogger edit html,find these words and replace it with your own description ...
  • Heading 5 Here:Enter the heading 5 description here.Go to blogger edit html,find these words and replace it with your own description ...
  • SLIDE-1-TITLE-HERE

    Welcome to Blogger.Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these text/sentences with your own descriptions.This theme is convert to Blogger by Premiumbloggertemplates.com.Download this template and more Premium Blogger Templates From PremiumBloggerTemplates.com...

  • SLIDE-2-TITLE-HERE

    Welcome to Blogger.Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these text/sentences with your own descriptions.This theme is convert to Blogger by Premiumbloggertemplates.com.Download this template and more Premium Blogger Templates From PremiumBloggerTemplates.com...

  • SLIDE-3-TITLE-HERE

    Welcome to Blogger.Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these text/sentences with your own descriptions.This theme is convert to Blogger by Premiumbloggertemplates.com.Download this template and more Premium Blogger Templates From PremiumBloggerTemplates.com...

  • SLIDE-4-TITLE-HERE

    Welcome to Blogger.Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these text/sentences with your own descriptions.This theme is convert to Blogger by Premiumbloggertemplates.com.Download this template and more Premium Blogger Templates From PremiumBloggerTemplates.com...

Monday, June 23, 2008

Catatan 1/3 Malam..

Posted by Pengembara Lara On 1:42 AM 1 comment




Catatan 1/3 pagi..

Cengkerik Pun Malas..


Waktu ini memang sesuai untuk tidur. Mata aku belum disinggahimengantuk lagi. Mungkin selepas mendapat panggilan daripada seorang sahabat aku. Ada rasa tidak senang hati. Rasa tidak selesa. Melihat kipas berpusing pun aku rasa tidak pening. Kepala aku lebih dasyat berpusing daripada kipas diruang dapur rumah ini. Hairan juga aku terpikir ke mana kah menghilang bunyi cengkerik malam yang sentiasa bertasbih memujiNya. Sekurang-kurangnya bunyi-bunyi tersebut membuat aku tidak lupa untuk memanjat syukur atas segala nikmat dariNya. Kuala lumpur memang penuh dengan budaya songsang. Cengkerik pun malas untuk menyumbangkan suara menyerikan suasana bandar ini. Lama juga aku bercakap dengan sahabat aku . Seingat aku ini lah kali pertama dia menelefon aku . Tapi cukup membuat aku terharu. Apapun aku telah agak benda ini akan terjadi. Suasana sepi. Aku keseorangan.


Bahagiakah Aku..Bahagiankah Engkau

Teringat aku pada kulit hadapan novel aku ada kata-kata yang berbunyi

“ Memberi kebahagiaan kepada orang
yang kita sayang tidak semestinya membuat kita bahagia””


Begitulah lebih kurang bunyi kata-kata yang pernah aku jadikan penghias sebuah novel aku. Begitulah juga konsep dan kesimpulan ringkas novel tersebut berkisarkan seorang jejaka mencintai seorang perempuan tetapi pada akhirnya cintanya tidak kesampaian. Watak perempuan dalam cerita tersebut bernama Najwa dan watak lelaki dalam cerita tersebut bernama Mat atau nama penuhnya Muhammad Haikal. Seorang designer( pereka bentuk grafik komputer). Mat tak pernah menyatakan secara lansung perasaanya terhadap Najwa . Hanya dalam gurauan sahaja tetapi Najwa memahami perasaan Mat tetapi keadaan memaksa membuat cinta mereka tidak kesampaian . Novel tersebut hanya 1/8 sahaja daripda sebuah novel tebal. InsyaAllah kalau ada kesempatan akan diterbitkan dalam masa setahun lagi. Agak sukar sekarang untuk mencari pendapatan dengan menjual novel.. Kebanyakkan rakyat Malaysia sekarang mengikut kajian sifat sukakan kan buku agak kurang .

Malam semakin lewat. Hanya bunyi kipas berpusing sahaja aku dengar daripada bilik ini. Kalau aku dengar dengan teliti aku akan mendengar bunyi jarum saat jam dinding yang tergantung di atas kepala aku. Jam tersebut berbentuk bulat dan berwarna putih . Hanya tepi jam tersebut sahaja berwarna merah. Sekali sekala terdengar bunyi cicak( Aku rasa aku dah bunuh hamper 10 ekor cicak .. ada lagi keturunannya di dalam rumah ini ) Jarum saat jam terus berpusing menunjukkakan masa telah berjalan . Setiap saat dalam hidup kita akan meninggalkan satu detik dalam hidup kita dan mencipta pengalaman baru. Susuatu benda yang paling jauh dalam kehidupan kita adalah kenangan . Sehebat mana kita menoleh kebelakang kita tak mampu untuk mengundur waktu yang telah berlalu. Takdir dan waktu penentu segalanya.

Dalam kesunyian ini tetiba perasaan ini merindui seseorang . Perasaan rindui ini telah dipamerkan dan terpaksa disembunyikan atau dilemparkan jauh ke hujung dunia sana. Kerana itu aku rasa lebih bahagia walaupun memberi kebahagiaan kepada orang yang kita sayang tidak semestinya membuat kita bahagia. Tetapi Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mahu mencuba. Jangan sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup. Jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi, jika kamu masih tidak dapat melupakannya
"Luahan semalam tipu je, sy x
pernah sayang pun awak
x pernah pun rindu awak..awak
jangn percaya k..
awak ni tipu sikit dah percaya
hehe."


Puteri di taman memakai gelang,
Rambut berjurai bawah mahkota,
Bunga idaman dah milik orang,
Jatuh berderai si air mata.


1 comments:

ermm.. ayat kecewa??