• RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Heading 1 Here:Enter the heading 1 description here.Go to blogger edit html,find these words and replace it with your own description ...
  • Heading 2 Here:Enter the heading 2 description here.Go to blogger edit html,find these words and replace it with your own description ...
  • Heading 3 Here:Enter the heading 3 description here.Go to blogger edit html,find these words and replace it with your own description ...
  • Heading 4 Here:Enter the heading 4 description here.Go to blogger edit html,find these words and replace it with your own description ...
  • Heading 5 Here:Enter the heading 5 description here.Go to blogger edit html,find these words and replace it with your own description ...
  • SLIDE-1-TITLE-HERE

    Welcome to Blogger.Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these text/sentences with your own descriptions.This theme is convert to Blogger by Premiumbloggertemplates.com.Download this template and more Premium Blogger Templates From PremiumBloggerTemplates.com...

  • SLIDE-2-TITLE-HERE

    Welcome to Blogger.Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these text/sentences with your own descriptions.This theme is convert to Blogger by Premiumbloggertemplates.com.Download this template and more Premium Blogger Templates From PremiumBloggerTemplates.com...

  • SLIDE-3-TITLE-HERE

    Welcome to Blogger.Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these text/sentences with your own descriptions.This theme is convert to Blogger by Premiumbloggertemplates.com.Download this template and more Premium Blogger Templates From PremiumBloggerTemplates.com...

  • SLIDE-4-TITLE-HERE

    Welcome to Blogger.Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these text/sentences with your own descriptions.This theme is convert to Blogger by Premiumbloggertemplates.com.Download this template and more Premium Blogger Templates From PremiumBloggerTemplates.com...

Tuesday, July 01, 2008

Selamat Hari Lahir ..aku

Posted by Pengembara Lara On 8:39 PM No comments











Selamat hari jadi Sayed Mahazan Bin Sayed Daud. Sayalah orang yang pertama mengucapkan selamat hari lahir untuk diri saya. Alhamdulillah dalam sedar tak sedar Allah SWT masih memanjangkan umur saya untuk terus hidup dan hidup. Saya bangun seperti biasa ,saya bangun seawal anak buah saya pergi ke sekolah Syeikhan dan Nofal, agak-agak pukul 6.30 pagi. Saya bangun solat Subuh. Saya lihat ada beberapa mesej di peti masuk telefon. daripada anak buah saya, kakak saya , dan beberapa orang sahabat yang ingat akan tarikh hari lahir saya. Terima kasih bebanyak saya ucapkan. Saya telah bagi pada kakak saya duit untuk beli apa-apa yang patut untuk masak sempena hari lahir saya yang ke 26 ni. Saya berani buat begitu kerana saya tahu kakak saya seorang yang rajin memasak, Dari pagi lagi dia masak dan malam dia masak lagi walaupun dia sibuk dengan kerja. Saya suka masakannya dan sesuai dengan selera saya. Kekadang kakak saya masak ringkas sahaja tetapi masih sesuai dengan selera saya . Mungkin daripada kecil lagi saya makan bekas tangan dia. Pada mulanya saya bercadang mahu pergi menonton filem Ayat- Ayat Cinta . Filem yang terbit daripada sebuah Novel yang bertajuk sama. Saya sudah membaca novelnya dan saya mengharap dapat kenikmatan yang sama apabila menonton filemnya. Tetapi apabila saya bangun waktu pagi badan rasa kurang sihat sedikit dan rasa sakit kepala. Saya mengambil keptusan untuk berehat sahaja dan tidak pergi ke mana-mana dan berehat sahaj dirumah. Saya tidur kembali dan bangn pukul 11.00 pagi. Seperti biasa saya selepas mandi saya akan tengok apa yang ada dibawah saji untuk di makan. Saya lihat hanya goreng pisang dan duit RM 40.00 untuk saya keluar dan pergi tengok wayang. Saya lihat ada nasi dalam periuk dan ada lauk dalam kuali. Saya tidak makan goreng pisang tetapi makan nasi dengan lauk ayam pedas yang ada di dalam kuali.

Selepas saya makan, saya buka emel dan lihat ada beberapa ucapan selamat hari lahir dan ada lagi beberapa ucapan selamat hari lahir dalam friendster. Sistem Friendster mempunyai pengingat kepada ahli lain berkenaan dengan tarikh lahir yang hampir . Mungkin sahabat-sahabat saya mendapat maklumat hari lahir saya pada “pengingat” friendster tersebut. Memang agak bosan juga duduk di dalam rumah keseorangan , anak buah saya Nofal dan Syeikhan pergi sekolah Kalau ada mereka , ada juga teman untuk berbual dan “bermain”.

Pukul 7.00 petang kakak saya siapkan masakan untuk jamuan. Bihun , lauk ayam goreng, dan ada pencuci mulut pudding dan agar-agar. Kami makan beramai-ramai dan bercakap-cakap. Tak sangka pula umur saya dah 26 tahun dan abang saya cakap dah boleh kahwin. (Sememangnya begitu ). Walaupun majlis ini hanya majlis yang ringkas sahaja tetapi secara tidak langsung dia dapat mengeratkan lagi hubungan kekeluargaan kami. Abang saya seorang lagi tidak dapat hadir kerana dia bekerja jauh pada hari ini ( Syed Rusli. Dia kata nak datang malam sedikit selepas balik daripada kerja . Apapun terima kasih bebanyak kepada kakak saya ( Sharifah Normah ) kerana sudi memasak dan menjamu para hadirin yang datang .







Tuakah kalau meningkat umur.?

Saya ada pernah membaca buku , tapi saya lupa tajuk buku tersebut , di dalam buku tersebut penulis buku tersebut membahagikan umur kepada umur tahun, umur pemikiran dan umur pada muka. Ada orang umur pada tahun memang tua tetapi mukanya masih kelihatan muda . Ada juga umur sudah tua pada umur tahun akan tetapi umur pada pemikiran masih macam budak-budak lagi. Kalau bab umur muka saya agak kagum melihat pengacara popular Azanil bekas pengacara Akedemik Fantasia walaupun umur tahunnya sudah 50 tahun lebih tetapi umur pada mukanya tidak kelihatan begitu. Begitulah kehidupan. Selamat hari lahir Sayed Mahazan Bin Sayed Daud

0 comments: